Hur vi kommunicerar

Slack

Vi kommer använda en Slack-kanal för att diskutera kursen och uppgifter och där vill jag se alla frågor som inte är av personlig karaktär. T.ex. alla frågor på föreläsningar och laborationer bör postas i den öppna kanalen. Gå in och presentera er där redan idag! Slack-kanalen fungerar även som kommunikations-fallback under föreläsningar, laborationer och workshops, så byter vi kommunikationskanal eller något strular så är det där jag postar. Distansworkshoppen kommer påbörjas i slack, jag postar uppgiften där till lämpligt medium. Använd PM för frågor som bara gäller dig och mig, exempelvis om ni behöver posta en lösning på någon uppgift.

https://coursepress.slack.com/archives/C03T0NWASJ0

Nyheter

Bestående kursinformation (som schemaändringar, inställda föreläsningar eller ändringar i uppgifter) postas i nyhetsflödet på Slack som ett “pinned item”.

Kurshemsida

Ser ni saker i kursmaterialet som är fel, oklart eller saknas så tar jag tacksamt emot feedback och ändringar! Just nu finns en del gammalt på kurshemsidan. Jag kommer uppdatera materialet på kurshemsidan till kursstart, framför allt tider och deadlines kommer ändras…

Mail

Normalt sätt skicka allt via Slack. Ärenden om registrering, sjukdom, eller avbrott där ni behöver CC'a någon kollega eller chef kan ni mejla till mig. På så sätt diarieförs dessa på korrekt sätt.

Jag vill inte ha frågor om hjälp på uppgifter per mail, dessa frågor passar istället Slack så att svaret kan hjälpa många, andra har samma problem!